A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маяківський Ліцей
Управління освіти Маяківської сільської ради

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО  ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

І. Загальні положення

1.1. Положення про правила поведінки здобувачів освіти Маяківського ліцею спрямовано на закріплення правил та норм етичної поведінки між усіма здобувачами освіти.

1.2. Правовими документами щодо розробки Положення є:

- Конституція України;

- Закон України «Про освіту»;

- Закон України «Про повну загальну середню освіту»;

- Абетка для директора (Розділ 1,3);

- Статут закладу освіти.

1.3. Мета: впровадження єдиних правил поведінки для здобувачів освіти для створення безпечного й психологічно комфортного освітнього середовища.

1.4. Предмет регулювання:

1.4.1. Положення регулює правила поведінки здобувача освіти, яких він дотримується під час перебування в закладі освіти.

1.4.2. Положення сприяє створенню для навчання таких умов, за яких здобувач освіти зможе отримати знання, виробити навички та сформувати свої життєві цінності.

1.5. Сфера регулювання:

1.5.1. Основні вимоги Положення поширюються на всіх здобувачів освіти освітнього закладу.

1.5.2. Керівництво ліцею, педагогічний колектив та батьки здобувачів освіти сприяють дотриманню Положення про правила поведінки здобувачів освіти.

1.5.3. Керівництво закладу освіти несе відповідальність за забезпечення дотримання правил поведінки для здобувачів освіти ліцею.

1.5.4. У разі порушення норм поведінки педагоги школи повинні допомогти здобувачам освіти усвідомити неправильність їхніх дій та сприяти залученню їх до ситуацій, в яких ліцеїсти зможуть знайти варіанти з позитивними результатами.

1.6. Основні поняття: здобувач освіти, діти з ООП, булінг, толерантна поведінка, безпека життєдіяльності.

 

ІІ. Права та обов’язки здобувачів освіти

 

  1. Здобувачі освіти мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

2. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

 

ІІІ. Внутрішні правила поведінки здобувачів освіти

 

1.Загальні правила

  • Здобувач освіти приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  • Не можна приносити на територію закладу освіти з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.
  • Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.
  • У разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку з медичної установи або пояснювальну записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.
  • Здобувач освіти ліцею повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Ліцеїсти поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
  • Поза межами закладу освіти здобувачі освіти поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я закладу освіти.
  • Здобувачі освіти бережуть майно ліцею, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу освіти.
  • До ліцеїстів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки здобувачів освіти, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  • Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  • Не дозволяється користуватися планшетом, мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках без дозволу педагога.
  • Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни встановлені освітньою програмою.
  • Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.
  1. Поведінка здобувачів освіти на уроках:
  • Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших здобувачів освіти від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
  • Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
  • Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
  • Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  • Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
  1. Поведінка здобувачів освіти на перервах:

Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

  • підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
  • вийти з класу для здійснення провітрювання;
  • виконувати вимоги чергового учня чи учителя.
  • Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
  • Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по ліцею, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).
  • Під час перерв забороняється бігати по сходах та місцях, непристосованих для ігор.
  • Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  • У ліцеї категорично забороняється тютюнопаління.
  • Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
  • На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації закладу освіти за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
  1. Поведінка здобувачів освіти в їдальні:
  • Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
  • Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  • Ліцеїсти приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  • Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Ліцеїсти прибирають посуд після прийому їжі.
  • Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • Здобувачі освіти мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
  • Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
  1. Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти:
  • До ліцею здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.
  • Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковому вбранні.
  1. Обов’язки чергового в класі:
  • Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
  • Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
  • Під час перерви черговий ліцеїст допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.
  • Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.
  1. Правила для учнів під час дистанційного навчання

У випадку призупинення освітнього процесу:

  • Забезпечити виконання освітньої програми шляхом участі у дистанційному навчанні;
  • Дотримуватися інструкції, за якою буде відбуватися дистанційне навчання у класі (синхронного чи асинхронного видів),
  • Свідомо та відповідально здійснювати дистанційне навчання, враховуючи не лише способи отримання навчальних матеріалів, а й способи зворотного зв’язку;
  • Дотримуватися правил та дедлайнів передачі виконаних завдань у випадку асинхронного навчання ,
  • Здобувачі освіти, у яких немає змоги користуватись інтернет-зв’язком, зобов’язані виконувати завдання з підручників, працювати з роздатковими матеріалами через індивідуальні телефонні консультації або іншим можливим шляхом передачі інформації та матеріалів (встановлються індивідуально)
  1. Правила поведінки здобувачів освіти в ліцеї коли лунає сигнал «Повітряна тривога» на період дії воєнного стану на території України (відповідно до указу президента № 64 від 24.02.2022).
  • Щоб почути сигнал «Повітряна тривога» необхідно встановити на телефоні застосунок «Повітряна тривога»
    1. Повітряна тривога застала здобувача освіти в дорозі до освітнього закладу освіти або додому:
  • Здобувач освіти повинен знати, де на шляху до ліцею знаходиться найближче укриття, щоб могти там заховатися.
  • Якщо ж найближче укриття – заклад освіти, а дістатися до закладу освіти швидко неможливо, здобувач освіти повинен скористатися наявними природними або штучними укриттями, зокрема, рельєфом місцевості (балки, яри тощо), заглибленими приміщеннями та спорудами, за відсутності вищезазначених – у будівлях і спорудах різного призначення правилом «двох стін».
  • Здобувач освіти обов’язково повідомляє батьків та класного керівника про своє місцеперебування.
    1. Повітряна тривога застала здобувача освіти в дорозі до освітнього закладу або додому в шкільному автобусі.
  • Здобувачі освіти перебуваючи в шкільному автобусі дотримуються всіх вказівок водія автобуса.
  • Здобувачі освіти повинні вийти з автобусу(не розходитися і залишатися разом з групою) та пройти до найближчого укриття.
    1. Повітряна тривога під час онлайн уроку.
  • Здобувачі освіти повинні вимкнути свої гаджети.
  • Ліцеїсти повинні пройти в укриття. Для когось укриття — це правило «двох стін», для когось — підвальне приміщення.
  • Після сигналу «Відбій повітряної тривоги» приєднатися до уроків за розкладом.
    1. Повітряна тривога застала здобувача освіти в закладі освіти
  • Ліцеїсти повинні взяти необхідні речі та за вказівкою вчителя вийти з класу та рухатися в укриття освітнього закладу.
  • В укритті здобувачі освіти повинні не розходитися, а залишатися разом з класом на визначеному місці.
  • Здобувач освіти не повинен покидати укриття ліцею навіть на прохання батьків.

 

ІV. Критерії оцінювання правил поведінки здобувачів освіти

 

1. Правила поведінки, прописані в Положенні, розповсюджуються на всіх здобувачів освіти і є обов’язковими до виконання.

2. У разі порушення правил, прописаних у Положенні, ліцеїсти притягуються до відповідальності, за якої можуть бути вжиті такі заходи:

- усне зауваження;

- інформування батьків щодо порушення норм поведінки через записи у щоденник або під час індивідуальної телефонної розмови;

- виклик здобувача освіти (за потреби з батьками) на засідання Комісії з профілактики правопорушень, яке проводиться за узгодженим графіком;

- відшкодування нанесеної матеріальної шкоди відбувається батьками здобувача освіти.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора